Katten har hittat hem!

 
Bild från katthemmet
 
I en hel vecka har en av våra katter varit på rymmen och jag har gått runt med en klump i magen.  
Men idag, mindre än en timme, efter jag kommit hem till Stockholm knackade det på dörren - grannen hade sett henne på sin tomt. Vi sprang ut och letade, men fick inte tag i henne. Efter två timmar gav vi upp, vilade i trettio minuter för att sedan ge oss ut igen. Ytterligare en timma senare gick vi in för att lägga oss. Jag ställde en skål med mat på framsidan av huset och en på baksidan. Precis när vi lagt oss hörde jag en katt jama utomhus, och jag kastade mig upp ur sängen och sprang ut (i pyjamas), med mig fick jag lilla syrran. Efter mycket lockande fick vi med oss henne in, och lyckan inom mig just nu är obeskrivlig! 
Vi adopterade henne och hennes syster från ett katthem för fyra månader sedan. De var båda traumatiserade, vilket gjorde situationen svårare. Dessa två katter så viktiga för mig. Har gjort så ont att inte veta hur hon har det och samtidigt sett hur hennes syster gått runt och varit orolig. Nu har de två suttit och pussat på varandra konstant i en timma och mitt hjärta smälter.
 
 
Bildkälla: i-dream-in-paper.blogspot.co.uk
 
 




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR