Breakfast Breakdown 5/6

Gröt Paulún // Knäckebröd Dark Rye // Avokado

När jag och mamma var och storhandlade i början av veckan hittade vi Paulúns gröt till specialpris, och eftersom jag gillat alla produkter av Paulún förr tänkte jag att jag skulle testa. Gröten finns i tre olika smaker: Hallon & Blåbär, Tranbär hasselnötter mandel & extra protein, Äpple & kanel. Jag tog den med tranbär och mamma den med äpple och kanel. Och jag tror att båda blev glatt förvånade! Har inte prövat den med äpple och kanel, men den doftar helt fantastiskt! Och den med tranbär var hur god som helst!
Jag klarar inte av mjölk i gröten, har aldrig gjort det, tycker både smaken och konsistensen är hemsk. Så jag måste alltid hitta på något till gröten för att den inte ska bli tråkig, oftast blir det blåbär eller hallon, men eftersom jag fortfarande bor hemma händer det ju med jämna mellanrum att bären tar slut av någon "mystisk" anledning. Så det är skönt att ha backup så man slipper sitta där med tråkig neutral havregrynsgröt utifall ännu ett mysterium sker.

 
Näringsinnehåll per portion:
Kalorier: 180   -   Kolhydrater: 22 g   -   Protein: 7,2 g   -   Fett: 5,4 g





NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR